luni, 29 decembrie 2014

Doar pentru AZI!!

Se spune că rândurile de mai jos ar fi DECALOGUL pentru viata de zi cu zi al Papei Ioan al XXIII-lea. Chiar dacă nu se știe în mod sigur dacă îi aparține sau nu Papei Ioan XXIII-lea, Decalogul de fata a devenit foarte cunoscut și apreciat. Se pare că Papa Ioan al XXIII-lea ar fi scris propriul set de reguli pentru existența zilnică, poruncile pentru viața de zi cu zi reflectând profunzimea și simplitatea suveranului pontif.


 
Așadar, iată DECALOGUL:
  1. Doar pentru azi, vor încerca să trăiesc pozitiv cât e ziua de mare fără să vreau să îmi rezolv problemele vieții toate deodată. 
  2. Doar pentru azi, voi avea cel mai mare respect pentru înfățișarea mea: mă voi îmbrăca cu seriozitate; nu voi ridica tonul vocii; voi fi politicos în comportamentul meu; nu voi critica pe nimeni; nu voi avea pretenția să corectez sau să fac mai bun pe nimeni altcineva cu excepția mea. 
  3. Doar pentru azi, voi fi fericit având certitudinea că am fost creat să fiu fericit nu doar în lumea cealaltă, ci și în aceasta. 
  4. Doar pentru azi, mă voi adapta circumstanțelor fără să pretind ca toate circumstanțele să se adapteze dorințelor mele.
  5. Doar pentru azi, îmi voi dedica 10 minute din timpul meu unei lecturi bune, amintindu-mi că, așa cum mâncarea este necesară vieții corpului, așa și o lectură bună este necesară vieții sufletului.
  6. Doar pentru azi, voi face o faptă bună și nu voi spune nimănui despre ea.
  7. Doar pentru azi, voi face cel puțin un lucru care nu îmi place să îl fac; și dacă sentimentele mele vor fi rănite, voi face în așa fel încât nimeni să nu-și dea seama.
  8. Doar pentru azi, voi face un plan pentru mine: poate că nu îl voi urma cuvant cu cuvant, însă îl voi face, și voi fi cu ochii în patru împotriva a doua rele: nechibzuința și indecizia.
  9. Doar pentru azi, voi crede cu putere, în ciuda aparențelor, că providența are grijă de mine ca nimeni altcineva care există în această lume.
  10. Doar pentru azi, nu voi avea temeri. Și mai ales, nu îmi va fi teamă să mă bucur de ceea ce este frumos și să cred în bunătate.Într-adevar, pentru 12 ore aș putea face cu siguranță ce mi-ar putea cauza spaima dacă ar fi să socotesc că trebuie să fac pentru toată viața mea. 
      Vă urez de pe acum un An Nou Fericit,să aveți un an plin de oportunități care să vă conducă acolo unde vreți să ajungeți și să trăiți cele mai frumoase experiențe.
La Mulți Ani, 2015
Cu drag, Gabriela!   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu